Uživatelský manuál » E-shop » Objednávky » Typické situace

Typické situace

Život standardní objednávky

Pro další popis je použit výraz shopmaster, což označuje Vás, nebo skupinu oprávněných lidí, kteří spravují objednávky.

  1. Zákazník pomocí eshopu nakoupí a je vytvořena objednávka. O jejím vytvoření dostane emailem zprávu zákazník i shopmaster. Shopmaster mají v emailu navíc rychlý odkaz do správy objednávek, kde se jí mohou dále věnovat. Objednávka má nyní stav Přijato systémem.
  2. V případě, že je zvolena platba převodem, je automatem vygenerována proforma faktura, kterou dostane zákazník emailem zároveň s potvrzením zadání objednávky. V případě platby kartou je zákazník přesměrován na platební bránu, kde může a nemusí objednávku zaplatit. V případě, že ji z jakéhokoliv důvodu nezaplatil, je možné objednávku rovnou stornovat, případně zákazníka kontaktovat a nabídnout řešení (zaslat znovu odkaz na platbu, případně zvolit jiný způsob platby).
  3. Shopmaster se podívá na objednávky se stavem Přijato systémem, a pokud je shledá v pořádku, povýší je na stav Vyřizováno. O změně stavu je automaticky  informován zákazník emailem. V případě nesrovnalostí (např. špatně vyplněný některý údaj, objednání nedostupného zboží, atd.) může kontaktovat zákazníka a objednávku upravit.
  4. Když je objednané zboží připraveno k expedici a platba dorazila na účet (neplatí v případě platby dobírkou nebo osobním vyzvednutím), shopmaster vygeneruje a vytiskne normální fakturu, vše společně s ní zabalí do krabice, a sjedná svoz patřičnými dopravci. V případě osobního vyzvednutí je zákazník při povýšení stavu emailem informován o tom, že zboží je připraveno.
  5. Když jsou zásilky předány dopravci, povýší všechny odeslané objednávky na stav Odesláno. Přitom je shopmaster dotazován na sledovací kódy zásilek, které jsou společně s oznámením o odeslání zásilky zaslány na email zákazníka.

Zboží nebylo vyzvednuto

V případě, že si zákazník nevyzvedl zboží a to leží na poště, máte možnost vyzvednutí urgovat. V detailu objednávky je tlačítko Odeslat email, pomocí něhož můžete rychle napsat připomenutí.

Je možné nastavit šablony těchto emailů tak, aby se práce rapidně zjednodušila.

Proforma faktura nebyla zaplacena

V případě, že si zákazník zvolil platbu převodem nebo kartou, a stále ji neuhradil, máte možnost úhradu urgovat. V detailu objednávky je  u každé faktury tlačítko Urgovat, pomocí něhož můžete rychle napsat připomenutí.

Je možné nastavit šablony těchto emailů tak, aby se práce rapidně zjednodušila.

Změny objednávky

Provozování eshopu je úzce spjato s účetnictvím, kterému nemusí každý alespoň ze začátku dobře rozumět. Systém přitom nemůže plně převzít kontrolu nad úpravami objednávky a jejích faktur, protože je velmi důležité zachovat volnost člověku a jeho úsudku. Z těchto důvodů je zde připraven popis řešení častých situací, které nastávají v životě eshopu.

Při práci platí obecné pravidlo – všechny změny v objednávkách psát do poznámek k objednávce, ať se v tom zpětně každý vyzná.

  neodesláno odesláno
nezaplaceno Přidání položky
Výměna položky
Zrušení položky
Zboží nevyzvednuto
zaplaceno
(proforma faktura)
Přidání položky
Výměna položky
Zrušení položky
 
zaplaceno
(normální faktura)
  Výměna položky
Vrácení položky

Doporučení byla sestavena ve spolupráci s TopMode.