Produkty

Produkty

Ať už prodáváte jakýkoliv produkt, dá se popsat tímto modulem. Jedinou výjimku tvoří nehmotné věci, pro které existuje speciální modul. Jsou to například licence nebo členské poplatky. Takové zboží je pak obvykle spojeno se zadáním specifických osobních údajů nakupujícího a není na to aplikovatelné poštovné.

Hmotné zboží je zejména tvořeno obrázky a popisným textem, což jako celek nahazuje krabičku, kterou by si zákazník v kamenném obchodě ohmatal a nechal si předvést. Mít tedy dobré obrázky a popisné texty je základ úspěšného eshopu!

Dalšími nástroji pro bezproblémový nákup je vhodná volba kategorií a filtračních možností, provázání souvisejících produktů, případně doporučení dalších zajímavých produktů prostřednictvím výběru nejprodávanějších, akčního zboží, novinek, nebo náhodný výběr ze stejné kategorie. Takové doporučení lze umístit jak do detailu produktu, tak i do katalogu, na úvodní stránku, případně jako speciální rubriku v menu.

Kategorie

Množství kategorií a jejich hloubka by měla být přímo úměrná počtu nabízených produktů. Pokud počet produktů v kategorii převýší nastavený parametr Počet prvků na stránku, vypíše se jen ten, a zbytek se vykresluje až po stisknutí tlačítka na konci výpisu. Nelze doporučit, aby kategorie obsahovala více produktů, které zaberou cca 5 stránek stránkování celkem.

Kategorie lze jakkoliv hierarchicky uspořádat a nejsou systémem omezeny ani co do počtu, tak co do hloubky. Struktura může být i grafového typu, čili jedna podkategorie může být ve výce hlavních kategoriích. Stejně tak lze učinit i s umístěním zboží - jeden produkt může být ve více kategoriích.

Katalog v kategorii automaticky zobrazuje produkty nejen vlastní, ale i produkty svých podkategorií. Pokd tedy není zákazník rozhodnut, že omezí výběr na specifičtější skupinu, vybírá a filtruje ze všeho v aktuální vrstvě/množině.

DOPORUČENÍ: Kategorie je primárním a nejpoužívanějším nástrojem pro vyhledání. Rozdělujte produkty podle parametru, kterému každý (i naprostý laik) rozumí, tedy např. dle použití, nebo podle velikosti. Když má laik třeba volit z rozdělení dle výrobce, je často v koncích. Výrobce by měl být umístěn až mezi filtry v již zvolené kategorii.

DOPORUČENÍ: V případě, že by kategorie obsahovala příliš velký počet produktů, je lepší sem místo katalogu umístit pouze výběr podkategorií. Znatelně se toto podepíše na rychlosti vykreslování webu.

Filtry

Pomocí charakteristik, variant a výrobce můžete zboží opatřit parametry, dle kterých lze filtrovat výpis. Zpracování filtru je závislé na Vašem webu a drasticky se liší eshop od eshopu. Je to dáno specifičností každého obchodu. Zadávání oněch parametrů v administraci se ovšem neliší a podrobně se o nich dočtete na jejich samostatných manuálových stránkách.

Filtrace probíhá na stránce katalogu, a to bez refreshe, tedy okamžitě. Šetří se tak komunikace se serverem a práce s filtreb je tak velmi svižná.

Modulové výpisy na přání

Do detailu produktu, do lišty, nebo třeba na úvodní stránku lze umístit výpis/lákadlo na další produkty, aby měl nerozhodnutý zákazník stále co prohlížet. Takový výpis lze samozřejmě vymyslet jakkoliv, ale typicky se jedná o:

  • nejprodávanější zboží
  • akční zboží
  • novinky v eshopu
  • náhodné produkty ze stejné kategorie