Dopravci
Základní nastavení
V pokladně si zákazník vybírá způsob, jakým se k němu dostane objednané zboží. V základu se nastavuje název dopravce, webová stránka s dalšími informacemi, krátký popisek, a jeho pořadí ve výpisu v pokladně.
Popisek a web dopravce je nepovinná položka, a v případě vyplnění adresy je u něj zobrazen odkaz pro další informace.
Pozor, adresu webové stránky je nutné psát v celém tvaru, tedy včetně http:// či https://
Pořadí dopravců v pokladně se dá nastavit i přímo v pokladně, a to klasickým drag-n-drop přerovnáním myší. Pořadí se přitom uloží a zůstane tak.
Ceny dopravy
Pro každou kombinaci dopravce - platební metoda se dá nastavit jiná cena. Více najdete v manuálové stránce o propojení plateb s dopravci.
Zásilkovna, uloženka, a další
Atypičtí dopravci, kteří vyžadují výběr odběrového místa, se dají napojit na pokladnu tak, že se aktuální seznam jejich provozoven načítá z jejich serveru v momentě zobrazení pokladny. Jak oni, tak my, jsme na toto připraveni a komunikace může být navázána po Vaší registraci v systému dopravce. Vybrané odběrové místo zákazníkem je pak zobrazováno jak v emailech objednávky, tak i v detalu objednávky.
Na našich eshopech jsou v provozu propojení například s:
- Zásilkovna
- Uloženka
- PPL partner
- DPD pickup
- HeurékaPoint
Odhady termínů dodání
Aby bylo možné v pokladně u jednotlivých dopravců odhadnout doby dodání, je třeba u dopravců nastavit dny potřebné k přepravě a dále hodiny svozu, ve kterých je typicky zboží předáváno dopravci. Hodina svozu označuje čas dne, kde v případě, že bude objednávka vytvořena po něm, bude ke dnům potřebným k přepravě přičten jeden den, protože tentýž den se zásilka nestihne vyexpedovat.
Zatímco dny potřebné k přepravě je jednoduché celé číslo, hodiny svozu jsou komplikovanější. Jde o následující možné formáty:
- 16:00 = zásilky jsou expedovány každý den v celém týdnu (vč. víkendu) v 16:00
- 16:00,16:00,16:00,16:00,15:00 = zásilky jsou expedovány po-pá v určené hodiny
- 16:00,16:00,16:00,16:00,15:00,12:00,12:00 = zásilky jsou expedovány každý den v celém týdnu (vč. víkendu) v určené hodiny
Odhad termínů lze zobrazit i jinde, např. na detailu produktu tlačítkem Kdy zboží dostanu?.
Sledovací kódy zásilky
Pokud dopravce umožňuje sledovat zásilku tzv. službou Track-n-trace, je možné u příslušných dopravců nastavit odkazy na jejich sledovací webovou aplikaci. Shopmaster je tedy při povýšení stavu objednávky na Odesláno dotázán na sledovací číslo zásilky, který pak Zákazník dostane v emailu ve formě odkazu. Pro správné nastavení nás prosím kontaktujte.