E-shop » Mailing

Mailing

Komunikace se zákazníky patří nejen k povinnostem zástupce eshopu, ale také možný marketingový nástroj.

Mailové formuláře

Na stránku je možné pomocí front-end nabídky Nástroje přidat mailový formulář. V jeho nastavení (tužtička nad ním) si můžete nastavit řadu parametrů, jako třeba cílový email vyplněné zprávy.

Ve výchozím stavu je formulář osazen pouze dvěma políčky, a to Váš email, a Zpráva. Po vyplnění zákazníkem se údaje zašlou na nastavený cílový email a zobrazí se děkovná hláška. Šablonu formuláře Vám můžeme připravit i daleko náročnější, stačí nás kontaktovat.

Zálohy emailů

Když se ze systému odešle automatický email, najdete ho v administraci na stránce Záloha emailů. V tabulce si můžete zobrazit jejich obsah, včetně obsažených dat v případě, že byl email špatně naformátován a je nutné zpětně zjistit nezobrazená data. Komunikace pomocí emailů není ze své podstaty garantovanou službou, a proto se nelze spoléhat na to, že email opravdu došel. V takovém případě jsou zálohy emailů záchrannou "černou skříňkou".

Newslettery

Pokud je ve Vaší instalaci sběr emailových adres pro odběr novinek (newslettery), či pokladna umožňuje registraci uživatelů, hodí se nástroj Newslettery. Jde o seznam lidí, kteří jsou nasbírání v systému, vč. jejich emailu. Každý takový účet má možnost vyjádřit souhlas či nesouhlas se zasíláním novinek. Systém v současnosti nespecifikuje jakých. Zde můžete jejich nastavení změnit kliknutím na stavovou ikonku na jejich řádku, to například když Vám zavolá nebo napíše email a požádá o změnu. V případě, že změnu vyjádří ve svém uživatelském profilu, je tato propsána automaticky.

Nástroj Newslettery má tlačítko Export, kterým si necháte vypsat aktivní odběratele ve formátu, který lze zkopírovat do emailového klienta či do nástroje pro mailové kampaně.

POZOR! V žádném případě nevyužívejte naše emailové servery k rozesílání hromadné pošty! Kdyby více odběratelů označilo doručenou zprávu jako spam ve svých mailových klientech, dostal by se náš server na černou listinu a přestalo by fungovat doručování VŠECH emailů na tomto emailovém serveru.

Pro účely emailové kampaně využijte nástroje, jako je asi nejpoužívanější mailchimp.com, který již ve free tarifu nabízí velmi zajímavé podmínky. Takovýto poskytovatel email osadí i povinnými prvky, jako je třeba odkaz na odhlášení odběru, a podobně.