Varianty

Co dělat, když chci nabízet nějaký produkt, který má více variant (například velikost, nebo barvu)? Buď pro každou variantu vytvořím samostatný produkt, ale to může znamenat zanesení obrovského množství do katalogu a snížení jeho přehlednosti. Lepším způsobem je vytvoření variant jednoho produktu.

Varianta má zpravidla určité parametry odlišné. Jsou to obvykle:

  • kód
  • cena
  • akční cena
  • skladem

Tyto jsou takzvaně globální, společné pro všechny varianty Vašeho eshopu. Krom těchto musí ještě existovat další lokální parametr nebo skupina parametrů, které varianty skutečně odlišují, tedy například zmíněná barva nebo velikost. V tabulce variant lze přidat parametr (sloupec) a další variantu (řádek) tlačítky v liště. Po přidání parametru ho nezapomeňte pojmenovat v hlavičce nového sloupce!

Obrázek: editace variant produktu na záložce Varianty

Kromě typických globálních parametrů je možné nastavit eshop na další, jako třeba "IC kód" na obrázku, označující umístění ve skladu.

Obrázky

Každá varianta může (ale nemusí) mít přiřazený obrázek z galerie hlavního produktu. Když pak zákazník zvolí třeba červenou barvu, změní se obrázek v detailu produktu na červený svetr.

Topování

V případě, že potřebuji jednu z variant zvýhodnit v katalogu, může být nabízena i jako samostatný produkt. Je to takzvaně top varianta. Topování lze provést na konkrétní variantu nebo varianty, případně podle některého parametru. V takovém případě se například v katalogu bude zobrazovat místo jednoho produktu Svetr, Svetr-červená, Svetr-černá, Svetr-hnědá, Svetr-fialová.