Uživatelský manuál » E-shop » Produkty » Charakteristiky

Charakteristiky

Co je to charakteristika? Je to jakýkoliv parametr, vlastnost, který pomůže při rozlišení produktu nebo skupiny produktů v katalogu - podle těchto parametrů je totiž možné filtrovat výpis. V případě, že filtraci produktů na svém eshopu nepoužíváte, nemusíte charakteristiky využívat.

Obrázek: Zadáváni charakteristik v administraci

Aby bylo vyplňování snadné a konzistentní, je již na začátku předvyplněna sada charakteristik, pro danou kategorii typická. To je ovšem možné až po rozumném zaplnění kategorie prvními produkty. Dále se názvy charakteristik a jejich hodnot našeptávají z dříve již zadaných.

PŘÍKLAD: Prodávám svítidla, a v kategorii žárovky mám hodně produktů. Navigace pomocí názvu a obrázku je pak velmi těžká, a tak u všech produktů v této kategorii nastavím parametry, jako je svítivost, příkon, typ závitu. Zákazník si pak vyfiltruje výpis např. tak, že si vyžádá pouze produkty s výkonem 1, 2, 3 a 4 W, a dále se omezí pouze na závit E27. A hle, z původního nepřehledného výběru volí pouze z 3 vyhovujících žárovek.

Analýza charakteristik

Zachovat ve složitém eshopu konzistenci je bez pomocných nástrojů těžké. Dejme tomu, že mám nepořádek v kategorii a charakteristiky jsou nejednotně vyplněné. Jak jednoduše zjistím všechny charakteristiky a jejich hodnoty produktů v určité kategorii? Využijte nástroje Analýza charakteristik, která po zvolení kategorie vypíše do přehledné tabulky nejen všechny obsažené produkty, ale i jejich charakteristiky a hodnoty. Snadno lze tedy najít produkt, kterému chybí hodnota, nebo je vyplněna neadekvátně (např. "barva" místo "Barva", nebo "cervena" místo "červená").

Obrázek: analýza charakteristik produktů v kategorii